آشنایی با مفیدترین عرقیات لاغری با بهتریت تاثیرگذاری در چربی سوزی و کاهش اشتها

در دنیای امروز، سبک زندگی انسان ها نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و عواملی نظیر رژیم‌های غذایی شیرین و پرچرب در کنار کم‌تحرکی و نداشتن فعالیت کافی، موجب شدت گرفتن عارضه چاقی و اضافه‌وزن در بین تمام مردم دنیا شده است. رشد روزافزون چاقی و اضافه‌وزن یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که سلامت عمومی جوامع بشری را تهدید می‌کند. عارضه چاقی نه‌تنها زیبایی‌ها و جذابیت‌های ظاهری افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه بر سلامت روح و جسم آنها نیز تأثیر گذاشته و پیش‌زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های خطرناکی همچون بیماری‌های قلب و عروق، کبد چرب، مشکلات کیسه صفرا، سکته‌های قلبی و مغزی، مشکلات تنفسی و آپنه خواب، فشار و ضعف سیستم استخوان‌بندی، سایش مفاصل، سرطان و.. خواهد بود؛ به همین دلیل کاهش و کنترل وزن ایده آل نه‌تنها برای حفظ زیبایی‌های ظاهری بلکه برای سلامت جسمانی بدن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که همواره باید به آن توجه داشت.

 لاغری با طب سنتی

از طبیعی‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های کاهش وزن، می‌توان به لاغری با طب سنتی اشاره کرد. شاید تعجب کرده باشید، اما باید بدانید که طب سنتی یکی از بهترین راه‌های درمانی است که قرن‌هاست با طبیعی‌ترین محصولات و خوراکی‌های ارگانیک  به درمان بسیاری از بیماری‌های انسان همچون مشکلات چاقی و لاغری پرداخته است. از ویژگی‌هایی که طب سنتی را از سایر روش‌های لاغری امروزی متمایز کرده است، می‌توان به هزینه بسیار کمتر، عدم بروز عوارض، حساسیت، اعتیاد و به هرگونه مشکلاتی که از روش‌های لاغری ناشی می‌شود، اشاره کرد. لازم به ذکر است که در طب سنتی مشکلات چاقی، لاغری و سایر بیماری‌های افراد، کاملاً به‌صورت ریشه‌ای تشخیص داده‌شده و درمان می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا بیماری‌ها و مشکلات افراد مخصوصاً اضافه‌وزن، بازگشتی نداشته و وزن فرد در حالت ثابت خود باقی بماند.

اگر قصد کاهش‌وزن و یا حتی افزایش آن را از طریق طب سنتی و روش‌های طبیعی دارید، می‌توانید از طریق ویزیت طب سنتی با پزشک متخصص در ارتباط بوده و با شناخت مزاج و تشخیص ریشه‌ای ضعف‌های بدن خود، به درمان آنها بپردازید. توجه کنید که تأثیر داروهایی گیاهی بر روی عملکرد بدن قطعی بوده و طریقه مصرف و مدت‌زمان استفاده از آنها حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص تجویز شود، تا نتیجه مورد انتظار شمارا برآورده کند.

نکاتی  در مورد خرید عرقیات گیاهی

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در خرید اینترنتی عرقیات گیاهی باید در نظر داشت، توجه به خلوص و کیفیت عرقیات است؛ چراکه این عرقیات به‌واسطه حرارتی که درروند عصاره گیری صورت می‌گیرد، خواص گیاهان دارویی را به‌طور کلی جذب می‌کنند و اگر هرگونه ناخالصی و یا آب با این عرقیات ترکیب شود، در اثرگذاری و خواص درمانی آنها تأثیر داشته و آن را کاهش می‌دهد. از‌این‌رو سعی کنید همواره از برندهای باکیفیت و همچنین از فروشگاه‌های معتبر گیاهان دارویی خرید کنید.

مفیدترین عرقیات گیاهی لاغری

همواره اساس کار طبیبان طب سنتی، شناخت طبع و مزاج بیمار، تشخیص ضعف‌ها و بیماری‌های او و درنهایت درمان مشکلات وی با داروهای گیاهی و ارگانیک بوده است. عرقیات گیاهی از اصلی‌ترین داروهای گیاهی مورداستفاده در طب سنتی است که به دلیل ذات طبیعی خود، سرشار از املاح معدنی، ویتامین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی بسیاری هستند که در تسکین و درمان مشکلات بدن مفید واقع‌شده‌اند. این عرقیات نه‌تنها موجب درمان بیماری شما شده بلکه با حفظ تعادل مزاج و تقویت قوای بدن، برای بهبود دیگر ضعف‌های شما نیز مفید خواهند بود. در مطلب ۱۰ گیاه قوی برای کاهش وزن سریع به برخی از بهترین داروهای گیاهی مؤثر در لاغری اشاره‌شده و در مورد خواص و طریقه مصرف هریک از آنها به‌صورت مفصل توضیح داده‌شده است.

در ادامه با چند مورد از بهترین عرقیات گیاهی لاغری آشنا خواهیم شد:

  • عرق کاسنی

عرق کاسنی یکی از مفیدترین عرقیات گیاهی با طبع سرد است که دمای بدن را معتدل می‌کند. این عصاره گیاهی یکی از داروهای لاغری طبیعی است که مصرف مداوم و روزانه آن می‌تواند موجب کاهش وزن شما شود. این داروی گیاهی خواص فراوانی داشته و نه‌تنها برای لاغری بلکه برای بسیاری از ضعف‌ها و مشکلات بدن مفید است. ازجمله فواید این دارو می‌توان به بهبود سلامت قلب، بهبود سیستم گوارش، تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش، تقویت، سم‌زدایی و بازسازی سلول‌های کبد، رفع رسوبات اداری و درنهایت پاک‌سازی عمومی بدن و… اشاره کرد.

  • عرق شوید

شوید یکی از گیاهان دارویی خوش عطروطعم است که به‌صورت سبزی خشک، چاشنی غذا و یا عرق شوید استفاده می‌شود. شوید طبع گرم و خشکی داشته و از تأثیرگذارترین عرقیات گیاهی لاغر کننده است. این عصاره گیاهی علاوه بر خواص لاغری در تقویت سیستم ایمنی، کنترل چربی و فشارخون، درمان ضعف‌های گوارشی، پیشگیری و بهبود سرطان، بهبود و جلوگیری از پوکی استخوان، بهبود مشکلات تنفسی و.. نیز مؤثر است.

  • عرق زنجبیل

زنجبیل از قدیمی‌ترین و معجزه‌آساترین گیاهان دارویی است که در درمان بسیاری از ضعف‌ها و بیماری‌های بدن مؤثر بوده و سیستم ایمنی آن را بهبود می‌بخشد. یکی از خواص زنجبیل تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای آن در بهبود سوخت‌وساز بدن و همچنین تسریع روند چربی سوزی آن است و به همین دلیل در اکثر رژیم‌های غذایی نیز تجویز می‌شود. از دیگر خواص زنجبیل می‌توان به درمان مشکلات گوارشی، تسکین درد مفاصل، ضدعفونی کردن بدن، تقویت قلب و عروق، جلوگیری از پیری و.. اشاره کرد.

  • عرق زیره

زیره یکی از بهترین گیاهان دارویی چربی سوز است. عرق زیره سرشار از املاح و مواد معدنی، ویتامین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی است که برای درمان چاقی و کاهش وزن بسیار مفیدند. درواقع زیره موجب کاهش اشتهای کاذب، رفع چربی‌های زیرپوستی، افزایش متابولیسم بدن و درنهایت چربی سوزی شده که روند کاهش وزن افراد را بسیار سریع‌تر می‌کند.

  • چای سبز و عرق گزنه

چای سبز و عرق گزنه از بهترین عرقیات گیاهی چربی سوزند که با کنترل اشتهای کاذب و همچنین افزایش سوخت‌و‌ساز و متابولیسم بدن روند چربی‌سوزی فرد را بهبود داده و موجب کاهش وزن و لاغری وی می‌شوند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *