بستن پابند به چه معناست و آن را به کدام پا ببندیم؟

بستن پابند به چه معناست و آن را به کدام پا ببندیم؟

آیا می دانید استفاده از پابند به چه معناست؟ جالب است بدانید که بستن پابند دور مچ پا، در فرهنگ های مختلف دارای معانی و نماد های خاصی است. در این مطلب قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم.

بستن پابند به چه معناست؟

پابند را می توان جزو محبوب ترین نوع زیورآلات در میان بانوان دانست. استفاده از پابند فقط مختص به زمان کنونی نیست بلکه در هزاران سال پیش نیز از این نوع خلخال استفاده می کردند. می توان گفت که استفاده از پابند، امروزه به طور فوق العاده چشمگیری افزایش یافته است. به طور کلی از پابند، جهت زینت پا استفاده می شود. پابند ها از نظر جنس دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به پابند طلا، نقره، استیل و بدل اشاره نمود. این نوع از زیورآلات نه تنها در جنس، بلکه در شکل ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

امروزه بیشتر بانوان و به خصوص دخترهای جوان در کشور های مختلف از پابند ها استفاده می کنند. به طور کلی پابندها را دور مچ پا می بندند، تعداد و نوع این اکسسوری زیبا به سلیقه خود افراد بستگی دارد. پابند های طلا دارای قیمت بیشتری نسبت به دیگر نوع خلخال ها هستند به همین دلیل از آن ها به طور معمول در جشن ها و مهمانی ها استفاده می شود. پابند های استیل، معمولا قیمت مناسب تری دارند، از این رو برای استفاده روزانه مناسب تر هستند.

به طور کلی، معنی بستن پابند در فرهنگ های مختلف متفاوت است که از جمله معانی بستن این اکسسوری می توان به مواردی همچون: ثروت و مقام اجتماعی بالا، زینت پا، متأهل بودن، جذابیت و جوانی اشاره نمود. به طور کلی معنای لغوی پابند، شیفته کردن و اسیر کردن است.

پابند را به کدام پا ببندیم؟

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با استفاده از پابند وجود دارد این است که، پابند را به کدام پا ببندیم؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که بستن پابند به پای چپ و راست، موضوعی کاملا سلیقه ای است. هر فرد می تواند، پابند را به هریک از پاهایش ببندد. این موضوع جدا از هر بحثی به سلیقه و نظر خود فرد بستگی دارد.

اما در نظر داشته باشید که در برخی از کشور های شرقی، بستن پابند به هر پا دارای معنی خاصی است. به طور کلی بستن پابند در این کشور ها دارای قاعده خاصی است. به عنوان مثال در کشور هند، بستن پابند به پای چپ به معنی داشتن تأهل است و بانوان با بستن پابند به پای چپ نشان می دهند که یک فرد متاهل هستند. به طور کلی در کشور هند، معنی بستن پابند در پای چپ همچون معنی حلقه ازدواج است.

علاوه بر این مورد، کشور های شرقی معتقد هستند که بستن پابند در پای چپ، از آن ها در مقابل نیروهای شیطانی محافظت می کند. این عقیده در کشور های شرقی رواج دارد و می توان گفت که در کشور های دیگر هیچ تفاوتی میان بستن پابند در پای چپ و راست وجود ندارد. به طور کلی این خود شما هستید که تصمیم می گیرید، پابند را به کدام پای خود ببندید.

حکم پابند برای زنان

آیا بستن پابند از نظر مراجع حرام است؟ در گذشته زنان مسلمان از خلخال، جهت زینت بخشیدن به پاهای خود استفاده می کردند. توجه داشته باشید که پوشش پا تا روی مچ، از نظر دین اسلام و مراجع واجب است. این در حالی است که پابند ها روی مچ پا بسته می شوند. با توجه به این موضوع می توان گفت که بستن پابند حرام نیست و بانوان می توانند از این نوع خلخال استفاده کنند. از نظر شرعی نیز بستن پابند هیچ گونه مشکلی ندارد.

در نظر داشته باشید که در کشور هند، پابند جزو یکی از اصلی ترین الزامات لباس عروس است که تمامی بانوان در روزی عروسی خود از این نوع زیورآلات استفاده می کنند.

اما لازم است بدانید که حدود پوشش پا باید در استفاده از پابند، توسط بانوان رعایت شود. همانطور که گفتیم پوشش تا مچ پا واجب است و عدم رعایت این موضوع و بستن پابند در قسمت بالاتر مچ پا، حرام است و از نظر دین اسلام و مراجع قابل قبول نخواهد بود.

منبع: کالای تک

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 53 = 60