Are you worried about your child's development?

نگران رشد فرزندتان هستید؟

وقتی یک والدین جدید هستید، سخت است که فرزندتان را با بچه های دیگر مقایسه نکنید و نگران نباشید: آیا آنها به طور طبیعی رشد می کنند؟

این که رسانه‌های اجتماعی پر از والدین مغرور هستند کمکی نمی‌کند – و کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های پرطرفدار زیادی وجود دارند که مدعی هستند دقیقاً چه زمانی کودک باید هر کار جدید را انجام دهد، از لبخند زدن گرفته تا غلت زدن و برداشتن اولین قدم. تقریباً غیرممکن است که تعجب نکنید: آیا فرزند من عقب مانده است؟

مطمئناً مهم است که مراقب رشد کودک خود باشید. اما همانطور که انجام می دهید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

کسب اطلاعات بیشتر: روش های درمان بیماری های نشیمنگاهی

هر کودکی متفاوت است. این واقعاً مهمترین نکته از همه است. هر کودکی منحصر به فرد است، از پیشینه های مختلف، در خانواده ها و شرایط مختلف زندگی می کند. غیرممکن است که همه کودکان دقیقاً به یک شکل رشد کنند – حتی کودکانی که توسط یک خانواده بزرگ شده اند.

یک محدوده طبیعی وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که ما می گوییم بچه ها باید در یک سالگی راه بروند، هر چیزی بین ۹ تا ۱۵ ماهگی خوب است. در حالی که آن محدوده‌های نرمال معمولاً در تمام آن کتاب‌ها و برنامه‌ها وجود دارد، معمولاً بر یک سن خاص تأکید می‌شود. این مایه تاسف است و می تواند بسیاری از خانواده ها را بی دلیل نگران کند.

جنبه های مختلف رشد وجود دارد و کودکان ممکن است با سرعت های متفاوتی از طریق آنها حرکت کنند. ممکن است یک کودک زود پیاده‌روی کند، اما زمان بیشتری را صرف یادگیری صحبت کردن می‌کند، زیرا از راه رفتن بسیار لذت می‌برد. ممکن است کودک چنان شیفته یادگیری برقراری ارتباط باشد که راه رفتن کمتر جالب به نظر برسد. کودکان یاد می گیرند که چگونه از بدن خود استفاده کنند، یاد می گیرند چگونه ارتباط برقرار کنند، یاد می گیرند چگونه تعامل کنند، یاد می گیرند چگونه دنیای اطراف خود را درک کنند – و هر کودک این کار را به روش خود انجام می دهد. مهم است که به کل تصویر رشد کودک نگاه کنید، نه فقط یک نقطه عطف.

با نگرانی های خود چه کار کنید

درک تصویر بزرگ به این معنی نیست که وقتی کودکتان به نظر می رسد متفاوت از سایر کودکان رشد می کند، باید از آن چشم پوشی کنید. همچنین به این معنی نیست که همه برنامه ها بد هستند. به عنوان مثال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) یک ردیاب نقطه عطف خوب دارد.

اما قبل از اینکه نگران شوید، باید با پزشک خود صحبت کنید. همچنین می توانید با برنامه مداخله زودهنگام ایالت خود تماس بگیرید و درخواست ارزیابی کنید، این ارزیابی برای کودکان کمتر از ۳ سال رایگان و در دسترس است، زمانی که والدین یا پزشک آنها نگران رشد آنها هستند. اگر مشخص شود که کودک مشکل رشدی دارد، این برنامه با خانواده ها همکاری می کند تا از آنها در کمک به فرزندشان حمایت کند.

۵ نکته برای تشویق رشد سالم در نوزادان و کودکان خردسال

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید رشد کودک خود را تشویق کنید:

  • با فرزندتان بازی کنید! تعامل با افراد دیگر، به ویژه کسانی که آنها را دوست دارند، بهترین راه برای کودک برای یادگیری مهارت های جدید است.
  • دستگاه ها را خاموش کنید – نه فقط فرزندتان، بلکه مال شما. هیچ چیز جای توجه و تعامل واقعی را نمی گیرد.
  • به کودک خود زمان دهید تا روی زمین بماند. به معنای واقعی کلمه. یک فضای تمیز درست کنید و آنها را زمین بگذارید تا بتوانند خزیدن را بیاموزند و در غیر این صورت از بدن خود استفاده کنند.
  • برای کودک خود اسباب بازی های ساده ای بخرید که به او کمک می کند تا تخیل خود را یاد بگیرد. جغجغه ها یا سایر صداسازها و اسباب بازی های موزیکال، بلوک ها، عروسک ها، توپ ها و ماشین ها، مانند ظروف و ابزار آشپزخانه وانمود کننده، عالی هستند. در واقع اگر به باتری نیاز نداشته باشد بهتر است!
  • برای فرزندتان بخوانید! این یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش کلمات جدید و دوست داشتن کتاب است که به خودی خود یک هدیه عالی است. همچنین این یک راه بسیار خوب برای تقویت رابطه شما با فرزندتان است.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + = 11